Ännu en tennnisdubbel

Noppawan Lertcheewakarn - Shahar Peer, WTA-touren i Pattaya.


Här ska det inte vara ngt snack om vem som vinner.
352-rankade Lertcheewakarn ska inte ha en chans mot 48-rankade Peer.
Peer håller inte samma nivå som hon gjorde säsongen 2007 då hon nådde en 17:e plats på världsrankingen.
Och hennes år har väl inte startat lysande precis.
Hon åkte ut i första omgången av australian open (mot danska underbarnet Wozniacki) men kanske kom hennes vändning i förra veckan när hon vann två matcher i federation cup (damernas motsvarighet till davis cup) mot systrarna Bondarenko.
1,20 står hon i vilket hur märkligt det låter är bra med tanke på hur säker denna matchen ska vara.

Amelie Mauresmo - Sara Errani, WTA-touren i Paris.

Om förra matchen anses som säker är väl denna mer en chansning även om jag tycker mig ha belägg.
Mauresmo hade ett skadedrabbat 2008 och är långt ifrån den form som gav henne en 1:a plats på världsrankingen(2006), för närvarande är hon rankad 24:a.
I förra veckan möttes just Mauresmo och Errani i fed cup, den vann Errani ganska komfortabelt med 6-3, 6-4.
Errani, rankad 33:a, har tagit stora kliv de senaste åren och klättrar kanske upp till en topp-20 plats inom snar framtid.
I denna matchen är Mauresmo favorit men jag väljer att gå emot och spela Errani till 2,00 gånger pengarna.
Mauresmo kommer få bra stöd på hemmaplan och det är klart att hon kan vinna, men jag hoppas på en liten skräll.

Här är dubbeln som liras på expekt.


Kommentarer
Postat av: Johan

Tack för en bra spelblogg.

Jag tar rygg och satsar en del på att Peer vinner!

2009-02-11 @ 11:03:41
Postat av: Zeff

Tack Johan!

Peer ska helt enkelt vinna, vi hoppas får bådas skull att hon gör så.

2009-02-11 @ 11:32:03
URL: http://unoduekryss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0