En dubbel inleder lördagen

Lördagen inleds med skidskytte-Vm, sprint 7,5 km för damer.
Här spelar jag en head-to-head, Tora Berger - Sandrine Bailly, med Berger som vinnare.
Tora Berger vann sista sprinttävlingen innan Vm för tre veckor sedan och ligger två i sprintvärldscupen.
Berger är en erkänt bra skytt och även snabb på skidorna.
Bailly har inte alls visat upp den form hon har haft de senaste säsongerna och ligger för närvarande på en 40:e plats i sprintvärldscupen.
Åkformen har inte heller varit den bästa och jag tror t om att Berger har råd att bomma ngt skott och ändå slå Bailly.

Damerna i längdskidor kör 10 km klassiskt i italienska Valdidentro och här spelar jag att Virpi Kuitunen INTE ska vinna.
Jag hoppas att hon har en sämre dag och att toppformen inför Vm ännu inte har infunnit sig.

Nu drar jag till borås över helgen, ska försöka uppdatera så gott det går.


Kommentarer
Postat av: Li

Japp, jag hjälper till med uppdateringarna! :D

2009-02-14 @ 11:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0